Lichaam vermiste Chakir Belahcen in Spaarne gevonden
Haarlem – Begin van de avond is het lichaam gevonden van de vermiste 19-jarige Chakir Belahcen in het Spaarne. De gehele dag zocht de politie in een sonarboot samen met politiehonden op het Noorder Buiten Spaarne. Vorige week maandag was hij mogelijk het Spaarne ingesprongen na een inbraak in een woning aan de Willebrordstraat.
De vermiste Haarlemmer zou de inbraak samen hebben gepleegd met een even oude stadgenoot. Deze stadgenoot was vorige week uit het Noorder Buiten Spaarne gevist en gearresteerd. Pas vrijdag verklaarde hij dat de vermiste jongen bij hem was.
Waar Chakir Belahcen in het water is gevonden wil de politie maandagavond niet zeggen in kader van het onderzoek.
Fotografie: Michel van Bergen





Cela juist ja , maar dat schijnt niet gezegd te mogen worden.
@Mevrouw voor jou: Je vraagt iemand met verstand te praten en laat dat dan volledig zelf achterwege (er vanuit gaande dat je verstand hebt). Je kan best een vergelijking maken tussen inbraken en de gevolgen daarvan. Een inbraak heeft grote impact op mensen want ze voelen zich in hun eigen woning vaak niet meer veilig. Dat iemand die zich met woninginbraken geen respect meer krijgt heeft hij/zij echt aan zichzelf te danken. De ergste vorm van inbraak is de roofmoord en dat moet van jou maar even opzij gezet worden. De oude man is niet doodgegaan omdat hij zo geschrokken was. Zijn hele hoofd is zowat in elkaar getrapt met aanhoudende bloedingen gedurende 2 maanden, verschillende operaties en uiteindelijk overlijden. Geen vergelijking mogelijk want de één is dader en de ander slachtoffer. En mocht deze jongen slachtoffer zijn, dan toch van zijn eigen handelen.
@mevrouw voor jou: heb je enig idee wat een inbraak met iemand kan doen? Hoe denk je dat het voelt als je elke dag trillend je sleutel in het slot steekt omdat je bang bent dat er iemand binnen is? Hoe verdrietig is het ook als je kinderen ’s nachts bang naast je bed staan omdat ze angstig zijn dat de enge mannen weer langskomen? Je hebt totaal geen besef, ik zou jou nog weleens willen horen als ze bij jou op visite komen.
Wat een grote bekken hebben sommige hier zeg!
Heel triest wat ik hier allemaal lees over eigen schuld dikke bult.
Die dat zeggen hebben blijkbaar nog niets meegemaakt in hun leven.
Voor zijn familie is dit verschrikkelijk dat deze jongen zo aan zijn einde is gekomen.
Ik kende Chakir helemaal niet maar toch grijp ik het me aan, mede omdat hij uit dezelfde buurt komt.
Voor al die mensen met die grote bekken hoop ik dat ze op een dag hetzelfde zullen meemaken en ze de pijn voelen wat de familie nu voelt, kijken of ze dan nog steeds een grote bek hebben.
Ik wil de familie van Chakir heel veel sterkte toewensen.
Dus je vindt het heel erg wat er gebeurd is, maar je wenst een ander wel hetzelfde toe? Beetje krom vind je niet? Ik vind sommige reacties ook te ver gaan, maar door die mensen ook het verlies van een kind toe te wensen ben je net zo fout bezig.
Nee het is een ander zijn schuld!
Hou toch op man.
Wat wil je daar mee zeggen Peter?
Zoals ik al zei.
@Indischebuurt-noord
Ik vind het wel heel erg krom dat je een ander toewenst wat je zelf zo verschrikkelijk vindt… Ik vind sommige reacties ook te ver gaan, maar jij bent nu net zo fout bezig want je wenst een ander ook het verlies van een kin.
Voor diegenen die hopen dat anderen iets overkomt zou het misschien eens aanbevelenswaardig kunnen zijn empathie op te kunnen brengen met bijvoorbeeld diegenen die helaas hebben moeten meemaken wat bijvoorbeeld die 89-jarige man heeft moeten meemaken die uiteindelijk bij een inbraak in zijn eigen woning dusdanig werd mishandeld dat hij aan de gevolgen daarvan overleed. Hij koos er niet voor om slachtoffer te worden van een gewelddadige inbraak in zijn eigen huis. Deze inbrekers kozen er willens en wetens voor anderen tot slachtoffer te maken, anders dan de slachtoffers van inbraak in hun eigen woning die er niet voor kozen daar slachtoffer van te worden. En zij hoefden niet voor de politie te vluchten; Zij negeerden zelf hun halthouding.
Waarom meldde hij niet direct dat zijn vriend in gevaar was? Iets te verbergen? Van je vrienden moet je het hebben, nietwaar?
An bij jou ontbreekt het denk ik aan begrijpend lezen.
Grote bekken die zeggen dat dit zijn verdiende loon is!
Als iemand uit hun naaste omgeving dit zou overkomen praten ze anders.
En ja dan wens ik het een ander toe ja en dan kijken of ze ook nog een grote bek hebben!!!
@mevrouw voor jou.
1. Verzin een eigen naam.
2. Je bent keihard WEGGEJORIST!!
U bent de zwakste schakel !! Tot nooit!!
En een goeie lieve jongen ?
Idd het perfecte voorbeeld een inbreker!!
Oja An, grappig dat je mijn reactie krom vind, terwijl jij in een eerder antwoord eigenlijk precies hetzelfde zegt!!!.
Daarin geef je aan’ mevrouw voor jou’ ook eens hetzelfde moet ervaren.
@indischebuurt.
Iemand uit mijn familie zou niet gaan zwemmen midden in de nacht.
omdat die gene zo nodig even bij iemand anders naar binnen moet.
omdat ze te lui zijn om te werken.
Ach ach..
Het is echt ongelooflijk hoe er wordt gereageerd. Zo zie je maar wat voor domme mensen er maar kunnen zijn. Er zijn werkelijk echt mensen die zich wijkagent voelen door alleen maar 112haarlem en andere sites te volgen volgens mij.
Wat weten jullie nou? Een paar artikelen en je weet hoe het incident precies is gebeurd? Hoe iedereen heeft gehandeld in die situatie? Dat de jongens heel haarlem noord waarschijnlijk hebben geplunderd? Dat de overleden jongen een beroepscrimineel was? Ik hoop dat het duidelijk is, maar niemand hoort hier conclusies te trekken, vooral niet als je de jongen en de familie zelf hebt gekend. Helaas gaan er veel jongeren de fout in en geloof me is echt niet dat de Marokkanen dit met een paplepel naar binnen krijgen, sterker nog als dief ben je juist laagste van een maatschappij. Er zijn genoeg nederlandse jongeren die dezelfde fout begaan. Dat is eenmaal zo en dat is erg jammer.
De mensen op deze site lijken zich echt erg te ergeren over allochtonen in Nederland. Ik zag zelf langskomen dat wij ”te gast” waren en dat we ons zouden moeten gedragen. Maar wat is Nederland dan en wanneer ben je nou Nederlands? Weten de mensen die zich zo ergeren wel waar Nederland nu zou zijn zonder zoveel allochtonen?
Het enige wat van belang is als je besluit een reactie te plaatsen is om te reageren over iets wat je daadwerkelijk weet. Ik weet dat deze jongeman is gestorven aan een ongelukkige dood, dat is helaas een feit en dat was zeker niet zijn verdiende loon. Door zo’n onnodige actie heeft hij niet alleen zijn eigen leven beëindigd, maar heeft het leven van zijn familie en vrienden heel zwaar gemaakt.
Moge god zijn zonde vergeven en zijn familie en vrienden kunnen helpen met deze enorme verlies.
Heeft Chakir wel recht op 72 maagden of wordt het het vagevuur ?
@Indischebuurt-noord
Ik wens niemand iets toe, ik zeg alleen dat ik die persoon nog weleens wil spreken als hij/zij zelf slachtoffer wordt van een inbraak. Dat is iets heel anders dan iemand iets toewensen, iets wat jij namelijk doet (wat ik echt ongelooflijk vind). Zo, heb je meteen een les begrijpend lezen gehad.
@Indischebuurd-noord. Zat meegemaakt. Verdronken jongetje in de 3e klas. Weet je hoe dat afgedaan werd? Het werd even verteld en dat was het. Of vriendinnetje op de camping die niet meer komt omdat kanker haar het leven benam, iemand in het leger die op een handgranaat ging zitten, kinderen van collega’s die op zeer jonge leeftijd aan kanker overleden. enz. En niemand die ik opnoemde had ook maar iets op de kerfstok. Dus waar heb je het over?
@Indischebuurt-noord
Als je mijn reactie nog een keertje leest zie je dat ik niemand iets toewens, ik zeg alleen dat iemand wel anders praat als hij/zij zelf slachtoffer wordt van een inbraak.
Is therapie iets voor je?
@Indischebuurd-noord Je weet duidelijk nog niets van het leven.
@debouncer Ik hoef geen therapeut te zijn om te zien hoe moeilijk je het heb. En de rest van de dieren(mensen) hier die zo droog reageren
Iedereen heeft een eigen mening daar is niks mee. Maar hou die mening aub voor je als daarmee iemand anders mee pijn doet. Iedereen heeft wel wat meegemaakt in zijn leven wat vreselijk is. En daar zouden jullie eens van moeten leren.
Zelfs de bewoner van dat huis waar was ingebroken zou het er wel moeilijk mee hebben. Als het een mens is. De jongens hebben zeker een fout gemaakt maar daar zijn ze ook voor gestraft toch? En ik denk niet dat inbreken op een woning daar de doodstraf op staat.
Laat dit nou een les zijn voor ons allemaal en heb respect voor wie dan ook.
Een beter wereld begint bij je zelf zal je zien dat je veel plezier in het leven heb.
En wat betreft deze jongen. Een ezel stoot niet aan de zelfde steen. Had hij dit overleeft had hij zeker van zijn fouten geleerd. Maar niemand heeft er wat aan die opmerkingen.
Dus hou er mee op!!!!!!
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
@Debouncer
Denk is aan deze familie voordat je iets plaats hoe denk je dat die zich voelen? Jij hebt totaal geen respect voor je medemens. We hebben het nu niet over een roofmoord, maar over een jongen van 18 die zijn 19e verjaardag niet mee heeft kunnen maken, ouders die dagen lang wakker hebben gelegen omdat ze niet wisten waar hun zoon was. Denk daar maar is aan voordat je ongelofelijke bullshit neer plaatst! Iedereen maakt fouten en dat heeft deze jongen ook gedaan, maar om deze jongen nou de dood te gunnen gaat echt wel heel ver! Mensen kunnen zo overdrijven.
@An
Begint nu iedereen voor een ander te praten? Je hoort mij niet zeggen dat ik inbreken goed praat. Het gaat mij om de reacties die hier worden geplaats. Alsof Chakir zijn ouders broers, zus en vrienden dit niet lezen? Denk is aan hoe die mensen zich voelen? Je hoort hier alleen maar grote praatjes. Inbreken is fout, maar je gunt niemand de dood.
Als er niks was gebeurt was het waarschijnlijk gewoon weer door gegaan.
Ze vriendjes zeggen zelf dat hij niet vies was van even inbreken.
Beste mensen,
Het ongeluk is ontzettend erg en het doet de famillie ontzettend veel verdriet ik ken de famillie en zij zijn werkelijk helemaal gesloopt. Hoe chakir aan zijn eind is gekomen wens je niemand toe of hij nou heeft ingebroken of dat het nou een marokaan was wat dan ook dit is vreselijk. Hoe al deze mensen er op reageren vind ik belachelijk toon een beetje respect naar de nabestaanden die dit niet hadden kunnen voorkomen maar die dit wel met zich mee zeulen !
Ik hoop dat u hierna meer respect gaat hebben en even nadenkt als u de reactie plaatst….
DeBouncer doe jij ook gezellig mee aan de stille tocht vanmiddag ? hahahahah
Wat is de route die word gelopen ???
van ze huis naar de plek waar hij gevonden werd ofzo las ik.
Maar volgens mij is een stille tocht ooit in het leven geroepen om de dodelijke slachtoffers van zinloos geweld te herdenken. Het achtervolgen door politie, van inbrekers die door hun eigen domme schuld daarbij om het leven komen hoort daar toch niet bij.?
@ clifford Als mensen er behoefte aan hebben waarom niet. Ik begrijp het wel. Hij heeft daar wel een week in het water gelegen terwijl de politie er niks aan deed om hem te vinden. Was het een kat of een hond geweest dan was er internationaal actie geweest. Slecht of niet, zinloos of niet. Blijkbaar heeft de buurt, familie, vrienden er behoefte aan.
Heb daar dan respect voor.
Hadden de mensen langs de route wel alles afgesloten ??
Jawoorrr ik zat er op te wachten. een stille tocht is natuurlijk ook een manifestatie om ergens tegen te protesteren. en jawellll ook hier krijgt de politie de schuld? Nou ik weet het niet hoor maar er is zelfs met helikopters met camera’s gezocht met boten en met weet ik hoeveel mensen is er gezocht en dan praten we nog niet eens over wat dat allemaal gekost heeft om die twee snotneuzen te vinden.
Het is iig allemaal niet de eigen schuld maar altijd weer van die ander.
Kots en kots misselijk word ik van dat soort. bahbah
De begrafenis zal toch zeker niet op die onreine Nederlandse bodem vol ongelovigen plaatsvinden. Ali El Bejatti werd in 2005 nadat de boze eigenaresse gas voor haar tas gaf ook gewoon in Marokko begraven.
Bij mijn weten was hij een serieïnbreker die als ware hij daaraan verslaafd onophoudelijk doorging op het inbrekerspad. Van zijn eerdere vele fouten had hij helemaal niets geleerd.
Was het niet zijn gearresteerde vriend die niet vertelde dat er nog een inbreker aan het zwemmen was? Van je vrienden moet je het hebben, nietwaar? Pas op vrijdag “beschadigde” hij de “goede naam” van zijn vriend.
AMEN kara. Kunnen alle deelnemers aan de tocht a.u.b. doorlopen naar het Rifgebergte en nooit meer hun bek opendoen en vooral nooit meer terugkomen? Bij voor baat dank!
Dat zou geweldig zijn zeg!!!
Straffen van onder andere Marokko en andere landen hierheen halen. Elke “medelander” de straf geven uit land van herkomst.
Elke herdenking van zinlooos geweld door middel van een stille tocht, is hiermee in een ander daglicht gekomen. Dat stuk cultuur hebben ze ons dus ook al afgepakt. Zelfs de Mafia op Sicilië zou dit niet gedaan hebben. Het het inbreken door het tuig gaat zelfs tijdens deze poppenkast door.
een vd weinige verstandige reactie hier,
Zo stille tocht ook weer gehad… en nu eens alle aandacht op het echte slachtoffer!!!!
Juist daar waar …. en zijn …heeft ingebroken!!!!
Waarom geen stille tocht voor de 89-jarige Freek Hagen die op gruwelijke wijze is vermoord door lichtgetinte inbreker ?
Jullie weten het allemaal zo goed te vertellen het zal je eigen kind maar zijn zeg je dan ook eigen schuld?
Een stille tocht voor een inbreker.
Zeer ongepast.
Peter die hier een reactie plaatst…..zeer ongepast
Hoe lang mogen hier nog reacties geplaatst worden? Het is diep triest hoe hier wordt gereageerd. Waar is het respect voor een jongen die veel te vroeg moet overlijden???? Deze jongen is dan misschien fout geweest, maar het gaat hier om een fucking inbraak! Geen moord of iets in die trant….. Ow jaaaaaaa, Chakir is Marokkaans, dan heb je natuurlijk alle PVV’ers die al hun fatsoen (hebben ze het überhaupt?) verliezen en met achterlijke racistische opmerkingen komen. Het woordje gecondoleerd richting familie-leden en vrienden is teveel gevraagd. Waar zijn JULLIE normen en waarden? Altijd maar janken dat de allochtonen die niet hebben maar de haters hier hebben ze net zo min!