Lichaam vermiste Chakir Belahcen in Spaarne gevonden
Haarlem – Begin van de avond is het lichaam gevonden van de vermiste 19-jarige Chakir Belahcen in het Spaarne. De gehele dag zocht de politie in een sonarboot samen met politiehonden op het Noorder Buiten Spaarne. Vorige week maandag was hij mogelijk het Spaarne ingesprongen na een inbraak in een woning aan de Willebrordstraat.
De vermiste Haarlemmer zou de inbraak samen hebben gepleegd met een even oude stadgenoot. Deze stadgenoot was vorige week uit het Noorder Buiten Spaarne gevist en gearresteerd. Pas vrijdag verklaarde hij dat de vermiste jongen bij hem was.
Waar Chakir Belahcen in het water is gevonden wil de politie maandagavond niet zeggen in kader van het onderzoek.
Fotografie: Michel van Bergen





R.i.p.
RUST IN PEACE mijn brother,
Ik kende je goed. Jammer dat het al zo veris en was.
En ikwil hier ook graag mijn mening uiten.
Jullie geloofden marokkanen zoiezo niet.
Dus waarom geloofde jullie hem dan wel ” opees ”.
Leugens , leugens , leugens.
@F*uck Cops
Ik zou het artikel over de inbraak nog maar eens goed lezen!!! De politie en duikers van de brandweer zijn wel degelijk op zoek geweest naar een eventuele 2e verdachte. Maar als die “vriend” verklaard dat hij alleen was is het logisch dat de politie de zoekactie staakt. Dit heeft niets met afkomst te maken het zijn gewoon de feiten.
Sterkte vooor de familie.
Belachelijk dat er meteen weer over racisme word gepraat door sommige figuren.
Heeft helemaal nikss met racisme te maken gewoon zwak dat mensen zig daar altijd op beroepen.
Hoeveel woorden worden er aan de eerdere slachtoffers van deze twee besteedt? Geen letter. Dat zijn wel mensen die nu en nog vele jaren met een trauma zitten.
@Jay larmovisch lapay
Toon een beetje respect voor deze familie dit is gewoon te erg voor woorden
Dit gun je niemand echt niemand
Kunnen we nu normaal doen? En respect voor de familie tonen???
Je krijgt respect als je dat zelf geeft…
R.i.p jongen
@Chris. Je zegt dat ik me moet gedragen. Ik geef aan dat ik geen traan laat over de dood van deze inbreker. Als jij daar anders in zit prima. Maar ik heb het,na 20 jaar politiek correct gezwets, wel gehad met dit soort. Nu gaat de hele goegemeente weer moeiteloos in de slachtofferrol. Dat ik zo denk ligt toch echt aan hen zelf.
O debouncer heeft geen respect…. Kan het stoppen nu!
Sjaaak Rust Zacht Henk M Komt Goed Neef <3
@Mesime Respect moet je verdienen. Het gaat hier om twee inbrekers waarvan de een zijn compaan gewoon liet verrekken door de hulpdiensten er niet op te wijzen dat zijn vriend mogelijk aan het verdrinken was. Een beter voorbeeld van egoïsme kan je niet bedenken. Dus richt je pijlen op het vriendje en probeer daar een beter mens van te maken.
Als je geen respect heb…stop dan met je rare verhalen je weer de achtergronden niet eens…en t was een poging;-)
Ja en?
Stelletje kinder achtige mensen met jullie achja en nouja
Weetniet of jullie zelf kinderen heb? En hoe jullie praten hoop ik ook dat jullie ze niet krijgen
Want kinderen verdienen niet zulke labiele ouders. Die zo makkelijk over de dood van een kind/broertje praten.
Een poging tot inbraak die je niet uit eigen wil staakt maar omdat de bewoner je betrapt is nog steeds een inbraak….
En als jullie een beetje ballen hebben moeten jullie sturen met je eigen naam zodat er iets aan gedaan kan worden maar zover zijn jullie ook niet want weten heus de consequenties er wel van he! Familie heeft al verdriet genoeg voorwat die uitspraken stelletje kneuzen
Dat getuigt tenminste.
Sterkte voor de familie! Hoe dan ook het is triest.
@debouncer was je erbij dan, heb je het gezien???
Als hun dan zo slechte voorbeeld zijn kijk hoe je zelf reageert,ben jij heilige maria ben jij zo perfect!!!! Niemand keurt gedrag van hun goed maar aub laat de familie rouwen!
Ondanks dat het niet goed te praten is als iemand een inbraak pleegt! Je gunt het niemand om op zo,n leeftijd en op zo,n manier om het leven te komen!!!
Sterkte voor de familie!
Praat is Nederlands.
Mijn hart gaat uit naar de ouders van deze jongen. Hij is een tragische dood gestorven en feit is dat hij al genoeg gestraft is. Sommige van jullie kunnen nu wel roepen “eigen schuld en het was een inbreker…die door zijn vriend in de steek gelaten is” Sorry hoor jullie zijn er niet bij geweest en niemand weet precies hoe het gegaan is. De afloop is tragisch en deze jongen verdiende dit NIET!!! Als hij fouten heeft gemaakt is dat erg, maar voor zover ik weet kent het nederlands recht gelukkig geen doodstraf. Dus stop a.u.b. met die domme kortzichtige opmerkingen en laten we het niet erger maken voor de nabestaanden.
allah y rahmek chakir.
@just ikke Gaat jouw hart ook uit naar Freek Hagen die in zijn huis totaal verrot geslagen is door een inbreker (laten we herkomst even buiten beschouwing laten) en die naar 2 maanden alsnog overleden is? Overigens: Freek was 89 jaar oud.
just ikke mooi gezegd dat vind ik ook
Sterkte voor de familie.
@debouncer ben jij zo perfect dan,doe aub niet of je zoooo perfect en juiste persoon bent.
Niemand keurt zijn gedrag goed hier,maar het gaat om zijn dood,laat de familie rustig rouwen ipv commentaar te maken, kijk aub naar je KARAKTER…
@ Debouncer Ja ook voor Freek zou dat gelden! Zoals ik al eerder zei gaat het hier niet om het goed praten van kromme zaken. Tuurlijk is stelen van een ander niet oke, maar daar zijn straffen voor. Deze jongen is een zinloze dood gestorven en wat voor nut heeft het nu om zo nonchalant te reageren? Het is wel een mens en hij was jong en had kunnen leren van zijn fouten! Je kunt het er niet mee eens zijn maar dat wordt ook niet van je gevraagd.
Sterkte voor familie en vrienden van deze jongen, het is een trieste afloop…
Een aantal mensen roepen hier dat er geen respect wordt getoond over de situatie op deze site
Ik denk ook niet dat je dat hier moet zoeken, maar dan een eigen condoleance-site moet openen voor de overledene. Het wordt nu een digitale schreeuwpartij naar elkaar toe met verwijten over en weer, ik denk dat de mensen die dicht bij die jongen stonden hier niets meer neer moeten zetten als ze het op een gezonde manier willen afsluiten.
Nogmaals sterkte met dit verlies
Zojuist is leesbaar op het HD dat Chakir’s collega inbreker een dag ( dinsdag) na arrestatie alweer op vrije voeten was. Pas vrijdags meldde hij dat de vermiste Chakir bij hem was tijdens de inbraak. Fijne ‘vriend’
@ikke respect ja dat is wat er tekort schiet in deze maatschappij … En de familie heeft dit niet geplaatst ..die hebben andere dingen aan hun hoofd..maar ik ga er van uit ze dit toch lezen of via via horen …en deze site is ook niet bedoeld om rechtbank te spelen!
X x@waar staat jouw naam dan? Kan hem niet vinden. Je gunt het niemand om op deze manier dood te gaan. Maar eerlijk is eerlijk waar is het respect naar de bewoners van de woning? NERGENS maar wel commentaar dat mensen geen respect uiten naar deze jongen. Ondanks alles wens ik de familie veel sterkte in deze moeilijke tijd. Dit had niet mogen gebeuren
Nogmaals er is niets met de woning
een inbraak is niet goed maar zover ik weet is er niks gesloten
maar een een jongen van 19 jaar verdiend niet zo aan zijn eind tekomen nog maar tezwijgen naar zijn fam die dubbele gewetens heeft inbraak zoon en het verliezen van hun zoon lijkt me heel erg voor die ouders leef echter strek met die ouders fam mee rip
strek is sterk
Als die jongen niet was gaan inbreken en vervolgens niet in het water was gesprongen of z’n ‘maatje’ de politie meteen had ingelicht was er niets aan de hand geweest en was Chakir na een nachtje cel weer thuis gekomen. Lees nergens de impact die inbraken op (oudere) buurtbewoners hebben die vervolgens in angstzweet heel wat nachten wakker liggen. Of zoals de 89-jarige Freek Hagen betaalde met de dood.
Helaas heeft ons weer een jonge broeder verlaten, wat een afschuwelijk nieuws!
Heel veel sterkte voor de nabestaande, en vooral voor de familie.
en die onzin reacties zoals “er zijn toch genoeg marokkanen in Nederland” zijn onnodige domme bullshit reacties, het gaat hier wel om een mens, en als het geen Marokkaan was maar een Nederlander zou ik en iedereen het net zo erg vinden als nu.
We leven nou eenmaal in een samenleving allemaal verschillende afkomsten dus heeft geen zin om je druk te maken, je komt er geen stap mee vooruit.
Allah rahmet eylesin yeri cennetlik Olsun inshallah.
Eens een dief altijd een dief. En dan heb je het over ouders die makkelijk over de dood praten.
Laten we dan eerst een beginnen bij opvoeden.
Ik heb nooit een lesje inbreken gehad van me ouders.
Het is natuurlijk sneu dat zo een jongen zo vroeg moet sterven.
Maar het zegt al genoeg dat hij actief was met inbreken in haarlem
Noord. En dan nog iets hoe kan je als ouders dat niet door hebben.
Dachten ze dat hij geld boompje had ofzo???
En maakt me niet uit of hij bruin zwart geel of groen is. Een mens is een mens.
Is geen discriminatie of moeten we zwarte piet er ook nog even bij halen.
R.I.P beste chakir had nooit mogen gebeuren dit
Blijkt dus toch best gevaarlijk. Zwemmen zonder diploma bij 5 graden in het donker.. zijn “vriend” zal wel 2 x nadenken voor hij weer gaat (inbreken?) zwemmen
best wel dom eigenlijk, ga je inbreken word je gesnapt en spring je in het water.
blijkbaar was hij vergeten dat ie niet kon zwemmen.
maar even voor de turkse en andere gemeenschappen die in nl komen wonen!
JE BENT HIER TE GAST DUS GEDRAAG JE , MAAR DAT KUNNEN JULLIE NIET!
het is niet jullie land en ga dn niet over respect praten en discriminatie door dit soort dingen als inbreken dan krijg je het er van!
@Meneer voor jou
Alsof deze jongen WEL van zijn ouders een lesje inbreken heeft gehad? Praat is met verstand. Chakir was een lieve goeie jongen en hij heeft dit niet verdiend! Ik praat inbreken niet goed maar de dood verdiend niemand. Nu gaan mensen beginnen over een man die is overleden na een inbraak bij hem thuis, maar daar gaat het nu niet over. Heel erg maar dat is dit ook. Chakir heeft niemand pijn gedaan tijdens zijn inbraak. Heel veel sterkte voor de familie. Als je niks te zeggen heb, zeg dan ook niks.
Haha X X zeg jij zelf zonder naam kneuss
Rust zachter broeder!
We blijven voor altijd houden van je mijn jongen
Ik ga jullie een ding vertellen hou er aub over op
We hebben genoeg pijn en ja iedereen maakt fouten
Maar dat betekent nog niet dat hij slecht is .
En over respect gesproken dat heeft ie altijd gehad dus kom nu
Niet praten respect!
Laat ons aub met rust met negatieve reacties
Te plaats hou ze voor je !!!
Opgeruimd stast netjes
Zat ik ben dexe jongens die het voor de rest van ons verzieken.
Sterkte voor ouders.
Maar als je niet eens weet wat zoon doet snachts …
Vervelend voor de familie, beter voor nederland.
NEXT PLEASE !
@Meneer voor jou
Ik ga ervan uit dat die jongen ook geen les heeft gehad van zijn ouders hoe hij het beste kon inbreken. Stomme opmerking dus :-)
@just ikke
Was jij er dan wel bij ? Zijn dood is geen straf maar slechts een gevolg van zijn daden. Als je inbreekt, wegrent voor de politie, het water ingaat terwijl je dus niet kan zwemmen…. dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je verdrinkt.
Zijn maatje heeft hem gewoon in de steek gelaten. Als hij de politie had verteld over zijn vriend die toen in nood was, was die jongen ook de volgende dag thuis (want zo gaat het in Nederland). Als je alles op alles zet om niet aangehouden te worden, kan je wel eens aan het kortste eind trekken; zeker met zo’n “maatje” …….
hij is familie van me en hij is dood gevonden
Ik word zo misselijk van die mensen die zeggen ow het was maar een Mocro.. Ow hij heeft het verdient.. Kan me hier zo bloedlink om maken, denken jullie wel aan de nabestaanden?? De familie en vrienden die dit lezen.. HET HAD NET ZO GOED JOU ZOON KUNNEN ZIJN. Want geloof me er lopen ook Hollandse inbrekers rond, jullie moeten jullie diep schamen.. Gaat hier om een verlies jaa van een broertje voor een moeder en een zus jaaaaah.. Het ergste van allemaal vind ik dat zijn mattie, niet heeft gemeld na een paar dagen dat Chakir bij hem was!! Of dat de politie de zoek tocht heeft gestakt terwijl er een getuigen was die zei dat hij 2 jongens het water in zag springen en een getuigen die zei dat hij iemand om HULP hoorde roepen!! Dat vind ik nog veeeeeeeele malen erger dan 2 jongens die hebben geprobeert in te breken!! I rest my case en mensen houd een beetje rekening met de nabestaande, jullie zouden het ook niet leuk vinden om dit te lezen na je familie lid te hebben verloren..
Heel veel liefs en sterkte voor de nabestaande & Chakir rust zacht!!!
C uit Schalkwijk
@Ouarda
Ouarda liefje niet meer lezen okee en ook niet opreageren want het heeft geen nut lieverd, heel veel sterkte en liefs van ons Caroline en Angela X
Stop Stop Allemaal Henk M De schuld te geven : HIJ Dacht als hij vlucht geef ik mij naam ben ik aleen gepakt en niet mij beste maat nu is hij overleden dat hij hem nu heeft getipt is andere verhaal hij wou niet dat hij problemen thuis zou krijgen want anders had die hem allang in het busje veraden dat hij met zijn vriend hassan C was Broertje allahiramoee rust zacht xx