Lichaam vermiste Chakir Belahcen in Spaarne gevonden
Haarlem – Begin van de avond is het lichaam gevonden van de vermiste 19-jarige Chakir Belahcen in het Spaarne. De gehele dag zocht de politie in een sonarboot samen met politiehonden op het Noorder Buiten Spaarne. Vorige week maandag was hij mogelijk het Spaarne ingesprongen na een inbraak in een woning aan de Willebrordstraat.
De vermiste Haarlemmer zou de inbraak samen hebben gepleegd met een even oude stadgenoot. Deze stadgenoot was vorige week uit het Noorder Buiten Spaarne gevist en gearresteerd. Pas vrijdag verklaarde hij dat de vermiste jongen bij hem was.
Waar Chakir Belahcen in het water is gevonden wil de politie maandagavond niet zeggen in kader van het onderzoek.
Fotografie: Michel van Bergen





Ik wil mijn mening graag uiten over dit hele gedoe van de politie.
De politie heeft verkeerd gehandeld ze konden die dag nog zoeken of de dag erna waarom uitstellen.
Als het een geen Marokkaan was zouden ze 24/7 per dag bezig zijn met zoeken , in dit geval pas dagen ernaa.
En dan met een smoes komen dat de verdachte pas later heeft verklaard dat was ook wel logisch als een getuige twee mensen zag zwemmen in het water.
Domme actie van de politie.
Allah I Rahmou
Rip
Sterkte voor de familie en nabestaanden
Vreselijk nieuws….sterkte voor de nabestaande
Rust zacht Chakir Belahcen mag god goed voor je zorgen
Allah i rahmou
Allah ie rahmou
Ik wens het sterkte voor zijn familie
Was dit het allemaal waard?
Jongen rust in Vrede.
Ik ken je niet maar iedereen heeft zijn woord al klaar.
Stelen en inbreken mag niet maar overlijden al zeker niet.
Der moet beter opgevoed worden en beter Getypt worden.
Rust in vrede broertje.
Alla y rahmoe moge allah inshallah jou zondes vergeven
Sterkte.
Wat een vreselijk nieuws
Jeetje ben er stil van
Heel veel sterkte voor Fam. En vrienden
10 jaar brommen had ik hem wel gegund, maar dit is te gortig.
Sterkte voor de familie en vrienden!
Spijtig voor familie. Sterkte voor de nabestaanden!
Maar hij had z’n handen van andermans spullen af moeten houden, dan had dit
ook niet hoeven gebeuren!
Vreselijk einde voor een zo jong iemand. dit gun je niemand. ondanks wat er aan vooraf ging een straf had op ze plaats geweest maar dit is verschrikkelijk.
Heel veel sterkte aan de nabestaande.
Innailahi van ina Rajoen Mogge Allah sobhana wa tahala jou daden acepteren je zondes vergeven en jou doen behoren tot het paradijs !! AMEEN Mogge allah sobhana wa tahala de familie Belachen sbar schenken Ameen ameen!!!
Allah rahmet eylesin
Rust in vrede broertje
Rust in vrede!
allahirahmoe chakir belahcen.
he… wat vervelend nou
Rip fallen soldier
Sterkte aan de familie. ( Üzgünüm)
Zoals ik in het andere artikel schreef hoop ik dat er voor de familie snel duidelijkheid zal zijn, dat hij toch is verdronken geeft mij vraagtekens over het vorige artikel. Politie heeft geen tweede dader gezien, en de aangehouden persoon (vriend van Chakir Belahcen ) heeft volgehouden alleen te zijn. Familie geeft aan dat iemand hem heeft horen roepen in het water ?!?
Voor de familie zal het rust geven dat hij is gevonden, maar begrijp ook dat ze met veel vraagtekens blijven zitten. Een aantal dagen in de zakstraat zou beter zijn geweest. Want dit is wel erg hard en had stilletjes de hoop dat hij ergens was ondergedoken.
Wie het ook is, ken de personen niet maar wens ze sterkte in deze barre situatie !
Wel is het raadzaam dat die andere verdachte wordt opgevangen, want die krijgt nu geestelijk een dreun doordat hij spijt heeft omdat hij niet direct heeft gezegd dat hij samen was met Chakir Belahcen. Erg dubbel omdat Chakir Belahcen zaterdag 19 jaar zou worden. Erg heftig.
De familie heeft misschien cadeaus voor hem liggen, die ongeopend achterblijven.
Vele reageren laconiek over zijn afkomst, en wie weet is deze jongen gewoon in Haarlem geboren maar mensen deze straf gun je niemand !
Respect is het enige wat nu wel op zijn plaats zal zijn voor de nabestaanden.
Ach jee, wat naar, nou ja.
Sterkte voor zijn familie.
Dit gun je niemand. Ook al was deze jongen van het juiste pad afgestapt, Diefstal is nooit een reden om te sterven.
Dit is niet de straf die deze jongeman verdiende.
Ik heb op die leeftijd ook wel wat dingetjes gedaan die niet mochten, en ik ben ook gewoon goed terecht gekomen! Dus oordeel nooit te hard over een jongen die nog in zijn jeugd zit!
2034 De aangehouden dader heeft vrijdag verklaard dat hij samen met deze jongen een inbraak heeft gepleegd.
@2034 We zullen een taart en zakdoeken langsbrengen bij het politiebureau. Als hij daar nog zit en al niet is vrijgekomen.
hahaha die is dan wel weer mooi Debouncer. hahahahha
de mensen die zo harteloos zijn om te zeggen eigenschuld moeten zich diep schamen, als het jou zoon/broertje/neef/vriend overkomt zal je in diepe rouw zitten en dat is wat wij als familie ook doen nu, ik wil graag vragen om jullie begrip met ons te delen en je commentaar voor je te laten want dat komt hard bij ons aan, en voor de duidelijkheid wij zijn er allemaal kapot van of hij nou mogelijk aan het inbreker was of niet het blijft ons lieve neefje waar wij heel veel van houden. dit had nooit mogen gebeuren, hij zal het boven beter hebben en moge allah hem een mooie plek in de paradijs geven! Allah ie rahmoe lieverd, al jou zondes worden vergeven.
ik wens de familie veel strekte en nabestaanden
Allah I Rahmou
Hij was al na 6uur vrij…
Het is een triest verhaal voor de nabestaande.
Kijk dat iemand ze straf hoort te krijgen, lijkt me vrij logisch.
Maar iemand de dood wensen doe je niet ??
Ik ben een Nederlander en wat sommige van de Nederlanders schrijven kan echt niet.
Ik ben het met jullie eens dat hij ze straf hoorde te krijgen voor de inbraak, maar dat je iemand dood wenst waar zijn jullie normen en waarden ??
Heel veel steun aan de na bestaande
Wie zegt dat het Nederlanders zijn die zo reageren?
Sterkte familie en kennissen!
@Vriend Volgens mij wenst niemand hier een ander de dood toe. Dat er mensen zijn die er geen traan om laten is evident. Niemand heeft de ‘heren’ gevraagd om in te breken, niemand heeft hun gevraagd in de plomp te springen. Allemaal zelf bedacht.
Die andere is al een paar dagen geleden vrij gelaten dus zon erge straf kregen ze ook weer niet
Jammer.
allah I rahmoe chakir je blijft voor altijd bij ons en zullen nooit die mooie tijden vergeten die je met ons hebt meegemaakt we missen je heel erg maar zien je later hopelijk terug in de hemel gr im&la
Ik vraag me af wat mensen hier voor reactie verwachten. Verdriet? Steun? Nope. Ik heb er echt geen medelijden mee, daarvoor is er de afgelopen jaren teveel gebeurd met Marokkanen en dat is niet meer terug te draaien of goed te maken en daarom smullen wij van dit soort berichtgeving.
Lekkere vriend ook als je lekker met een kleedje in de politieauto gaat zitten en je sahbi verdrinkt.
allah I rahmou
R.I.P Pik
@Debouncer gedraag je
Als je niets zinnigs te melden hebt houdt dan ook gewoon je mond!!! Het is al erg genoeg dat dit heeft moeten gebeuren, dit verdiend niemand! heel veel sterkte voor de familie en vrienden in deze moeilijke dagen.
Het is vooral rot voor zijn familie, maar mensen laten we wel allemaal reëel blijven.
Of het nou een allochtoon of autochtoon is/ was, dat maakt in deze feitelijk niet zo heel veel uit.
Als deze jongeman niet zo slim was geweest om samen met ze zogenaamde vriend (een echte vriend laat je niet in de steek, of verzuipen) een inbraak te gaan plegen.
Was de kans dat je gesnapt zou worden ook niet aanwezig geweest, dus dien ten gevolge had hij ook niet hoeven vluchten en/ of in het water hoeven te springen.
En dan kunnen we wel gaan roepen “dit verdiende hij niet” , maar (naar wat ik begrepen heb) al zijn “slachtoffers” van inbraken verdienden het ook niet.
En misschien heeft God of Allah deze straf wel uitgedeeld voor alle misstappen die deze jongeman begaan heeft.
Nogmaals, ik wens zijn familie veel sterkte met dit verlies! Maar een oud hollands gezegde luid: Stout is au!!
En nu niet de politie aan gaan klagen omdat hij zich misschien wel opgejaagd voelde he….
@Mike
Ben het volledig met je beide stellingen eens…………..
Rip
Natuurlijk wens je dit niemand toe
Hoop dat dit een eye-opener is voor vele anderen; afblijven van andermans spullen.
R.I.P. Sterkte voor familie.
@F*uck Cops
Ik vind het jammer dat je direct een mening klaar hebt over de Politie.
Het slaat natuurlijk nergens op dat de politie het onderzoek zou hebben uitgesteld omdat dit een jongen betreft van Marokkaanse afkomst. Door dit soort reacties wordt er, op een makkelijke en goedkope manier, een verkeerd beeld over onze hulpverleners geschetst terwijl deze hun uiterste best hebben gedaan om deze jongen zo spoedig mogelijk te vinden.
Sinds de vermissing zijn er kosten noch moeite bespaard door politie en brandweer om deze jongen te vinden.
Ik reageer meestal niet op de reacties die hier gegeven worden maar ik vond jouw reactie toch wel een berichtje waard. Gezien de naam die je hebt gekozen had je waarschijnlijk je mening over de politie al klaar.
ik mis je lieve neef je zit in mij hard voor altijd