Hoge snelheden gemeten tijdens controle op de Westelijke Randweg

Geschreven door de Redactie op zondag 19 februari 2012

Haarlem – Zondagavond heeft er tussen 19:30 en 22:00 uur een snelheidscontrole plaatsgevonden aan de Westelijke Randweg N208 ter hoogt van de Jan Gijzenkade. Op deze weg mag maximaal 70 kilometer per uur worden gereden, maar tijdens de controle werd duidelijk dat automobilisten met veel hogere snelheden voorbij raasden.

Zes keer werden er snelheden gemeten van tussen de 100 en 120 kilometer per uur. Een 20-jarige Haarlemmer maakte het met 131 kilometer dusdanig bont dat hij zijn rijbewijs direct kon inleveren.

De overige hardrijders krijgen een bekeuring thuisgestuurd.

  1. clifford
    20 februari 2012 op 17:12 | #1

    Belachelijk ook dit stuk is altijd 100 geweest en kan makkelijk 100 blijven.
    Pure geld klopperij weer om de staats kas te spekken. Laat ze is meer op echt gevaarlijk punten gaan staan zoals de rijkstraatweg enzo.. Nee zondag avond 22uur op een lege randweg Wat een HELDEN zijn het toch ! waar zijn we mee bezig in dit land.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  2. blaat
    20 februari 2012 op 17:53 | #2

    Dit zijn wel de belangrijkste politie taken, hoe moeten ze anders betaald worden ?

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  3. Europawijk
    20 februari 2012 op 19:55 | #3

    Laat ze eens wat rond lopen in Schalkwijk, misschien pakken hun die pyromaan die steeds auto’s in de brand steekt. Kunnen ze ook 1000 euro mee verdienen bij de Gemeente Haarlem.
    Doen ze eindelijk eens iets nuttigs !!

    Wat clifford betreft ben ik het wel met hem eens !!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  4. andre
    20 februari 2012 op 20:13 | #4

    Lekker makkelijk weer .. ff snel wat binnen halen om de (bodem lose put die staatkas heet te spekken)

    Helemaal mee eens met de twee bovenste reactie’s er zijn tal van punten in haarlem waar men eens moet gaan staan, en niet op een randweg/rondweg.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  5. Mike
    20 februari 2012 op 20:30 | #5

    clifford weet duidelijk niet dat het altijd 70 is geweest waar de controle heeft gestaan.
    Vanaf de Jan Prinslaan was het vroeger 100 tot aan de afslag van IJmuiden.
    En vanaf de andere kant was het bij de oprit van Santpoort waar je naar 70 toe moest.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  6. Diemux
    20 februari 2012 op 20:48 | #6

    Wat mike zegt klopt… Dat gedeelte was altijd al 70km/u.

    Bedenk wel dat dit weer en ander gedeelte is van de politie… Politie moet zich niet teveel op een ding letten, dan krijgt je alleen maar tunnelvisie…

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  7. clifford
    20 februari 2012 op 22:24 | #7

    Volgens mij was het vanaf de velsertunnel tot aan de jeugdherberg altijd 100 eerst en andersom ook. maargoed kan me vergissen. dit zijn punten waar makkelijk 100 gereden kan worden er kunnen geen kinderen fietsers voetgangers of wat dan ook bij de rijbaan komen en daarnaast staan er genoeg flitspalen op de randweg en dan NOG moeten die kleuters daar gaan flitsen.. Hierdoor krijgen mensen nou een hekel aan de politie. Ga inderdaad die pyromaan zoeken en boeven vangen maarja daar word niks aan verdient dus dat heeft geen prioriteit. Daarnaast is ook gewoon het tijdstip waarop het plaatsvind ronduit belachelijk.. zondag avond 22uur kom op hee dan rijdt er geen hond en is het logisch dat je geen 70 rijdt daar dan duurt die weg helemaal eeuwig… ronduit TRIEST !

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  8. Marc van Houten
    20 februari 2012 op 22:35 | #8

    Het gaat alleen om geld en eigen baan behoud.
    Nu weten ze het nog niet maar het komt vanzelf boven.
    Het is ook heel makkelijk geld verdienen.
    Net als de parkeer vergunningen in Haarlem en omstreken.
    Nederland gaat in zijn eigen Egoistme ten onder.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  9. Marc van Houten
    20 februari 2012 op 22:36 | #9

    Kom we gaan ons allemaal aan de snelheid houden en dan verzinnen ze iets om toch te gaan bekeuren.
    Te hard te langzaam enz, Binzine omhoog enz.
    Het gaat alleen maar om geld en eigen gewin.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  10. Joseph
    20 februari 2012 op 22:50 | #10

    Het heet de A208, het is dus een snelweg waar je 70 mag. Had dit altijd al zo geweest had het geen A-weg geweest. Bovendien weet Mike duidelijk niet waar hij over praat, misschien moet je eens op de borden gaan letten langs de weg!
    Hier op google http://g.co/maps/mjmdv is duidelijk te zien dat zo’n 200m na de kruizing met de Jan Gijzenkade het ooit 100 is geweest.
    Hier is het te zien vanaf de andere kant http://g.co/maps/tcqpv. Aangezien die lasergun tot zo’n 2000m gaat wordt je hier dus ook gewoon geflitst waar het tot ze aan de weg begonnen gewoon 100 was.

    Die controles op de randweg zijn nog levensgevaarlijk ook, begin oktober ben ik aangereden. oen ik vanaf de kennemer sporthal de randweg op wou rijden, mijn stoplicht was groen en naast mij stond een motorragente. Hier stonden ze met 3!man op de hoek te laseren, een vrouw die vanaf de bison bowling kwam was zo gefocust op deze controle dat ze niet op het stoplicht heeft gelet. Met als gevolg dat zij vol in mijn zijkant knalde…
    Bedankt! Die controles maken Nederland een stuk veiliger merk ik!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  11. clifford
    20 februari 2012 op 22:53 | #11

    Speciaal even opgezocht voor meneer mike: Neem even een kijkje op google streetview via de volgende link:

    http://g.co/maps/yzbcr

    Ze laseren je al in die bocht.

    daar zie je nog de 100 borden richting de jeugdherberg. het was dus helemaal geen 70 daar. Trouwens waarom denk je dat het A208 heet, A-wegen zijn snelwegen en snelwegen mag je normaal 120… dus grote kans dat het al eens is terug gebracht en op deze manier blijft er helemaal niks meer van over. over 3 jaar is het 50 daar let maar op word steeds gekker.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  12. helena
    21 februari 2012 op 08:55 | #12

    clifford :Speciaal even opgezocht voor meneer mike: Neem even een kijkje op google streetview via de volgende link:
    http://g.co/maps/yzbcr
    Ze laseren je al in die bocht.
    daar zie je nog de 100 borden richting de jeugdherberg. het was dus helemaal geen 70 daar. Trouwens waarom denk je dat het A208 heet, A-wegen zijn snelwegen en snelwegen mag je normaal 120… dus grote kans dat het al eens is terug gebracht en op deze manier blijft er helemaal niks meer van over. over 3 jaar is het 50 daar let maar op word steeds gekker.

    Beste Cliffird,
    ALs je de map in Google goed bekijkt, en visueel doorrijdt richting Haarlem op de N208 en niet zoals bij Google staat de A 208 bij het bord Haarlem, wel degelijk 70 km staan op dat stuk!
    Los van dit alles is het deel van 100km veranderd in 70km omdat er veel nieuwbouw is gekomen, en nog komt, langs dat stuk van de Randweg! En de herrie van die weg is echt veel minder voor die bewoners als je 70 rijdt i.p.v. 100 km! Daar gaat het om!!!!!!!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  13. Stelletje eikels
    21 februari 2012 op 09:11 | #13

    Je kan je ook gewoon aaan de snelheid houden hoef je niet te zeiken ook.
    (En die snelheid heeft ook met het milieu te maken)

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  14. oh ja?
    21 februari 2012 op 09:11 | #14

    Ben ik helemaal met je eens

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  15. Jorfa
    21 februari 2012 op 10:24 | #15

    !00 km is veel te hard,als een auto bij jou thuis met een snelheid van 100 km naar binnen rijd heb je enkele zwaar gewonden of nog erger,maar met 70 km naar binnen rijd heb je een paar licht gewonden,en met 50 km is je voortuintje omgeploegd,en mensen zonder haast gaan met het openbaarvervoer,simpel toch!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  16. Mart
    21 februari 2012 op 12:43 | #16

    Stukje tussen de Jan Gijzenkade/Velsen en IJmuiden is een A weg en daarom was het 100 km/uur

    De reden dat daar 70 km/uur gereden moet worden is omdat er gereden wordt door bewoond gebied. Er is veel geluidsoverlast door hard rijden en daarom is de snelheid eruit gehaald.

    Denk dat er bij de politie ook verschillende disciplines zijn. De een vangt boeven de ander vangt snelheids overtreders.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  17. Joseph
    21 februari 2012 op 13:06 | #17

    Het heet de A208, het is dus een snelweg waar je 70 mag. Had dit altijd al zo geweest had het geen A-weg geweest. Bovendien weet Mike duidelijk niet waar hij over praat, misschien moet je eens op de borden gaan letten langs de weg!
    Hier op google http://g.co/maps/mjmdv is duidelijk te zien dat zo’n 200m na de kruizing met de Jan Gijzenkade het ooit 100 is geweest.
    Hier is het te zien vanaf de andere kant http://g.co/maps/tcqpv. Aangezien die lasergun tot zo’n 2000m gaat wordt je hier dus ook gewoon geflitst waar het tot ze aan de weg begonnen gewoon 100 was.

    Die controles op de randweg zijn nog levensgevaarlijk ook, begin oktober ben ik aangereden. oen ik vanaf de kennemer sporthal de randweg op wou rijden, mijn stoplicht was groen en naast mij stond een motorragente. Hier stonden ze met 3!man op de hoek te laseren, een vrouw die vanaf de bison bowling kwam was zo gefocust op deze controle dat ze niet op het stoplicht heeft gelet. Met als gevolg dat zij vol in mijn zijkant knalde…
    Bedankt! Die controles maken Nederland een stuk veiliger merk ik!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  18. Effie
    21 februari 2012 op 13:33 | #18

    Vroeger was alles beter… De 208 is sinds de grote verbouwing (inmiddels twee jaar geleden alweer) geen A-weg meer, maar een N-weg. Heb overigens zelf een half jaar aan de randweg gewoond waar het vroeger snelweg was en het is echt geen pretje om langs een snelweg te wonen. Snelheidsrestrictie heeft lang niet altijd met veiligheid te maken…

    Vervelend voor je Joseph, maar het is toch echt de verantwoordelijkheid van die vrouw dat zij tegen jou aan reed, niet die van de politie. Als ze zich aan de regels had gehouden, hoefde ze ook niet te schrikken van de politie die controles uitvoert.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  19. Mike
    21 februari 2012 op 13:33 | #19

    Het kruispunt is altijd al 70 geweest dit omdat je naar een N weg gaat. Ik had de jan prinslaan aangehouden omdat mensen dat op de kaart kunnen zien, of.dat 200 meter is weet ik niet. Ook is het veranderd om de doorstroming van de velsertunnel de bevorderen. En nog iets joseph een lasergun meet de snelheid maar flitst niet, daar zijn de flitspalen / kastjes voor.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  20. clifford
    21 februari 2012 op 15:06 | #20

    Geluids overlast is PURE onzin ik woon zelf namelijk op de Delftlaan dus paralel aan de randweg op exact de plek waar de controle plaatsvond.

    Diegenen die hier roepen dat het met geluid te maken hebben weten duidelijk niet waar ze over praten. en wonen hier duidelijk niet in de buurt. Alle woningen hier hebben dubbele beglazing en je hoort het verkeer niet eens dus echt grote onzin.
    Het enige wat ik hoor zijn de hulpdiensten (lees politie) die hier elke dag met gillende sirenes langsrijd. het verkeer heb je totaal geen last van.

    En die jorfa weet helemaal niet waar hij over praat want vanaf de randweg is het onmogelijk om met je auto een voortuin in te rijden.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  21. ErWin
    21 februari 2012 op 15:15 | #21

    Fooks, wat doet de eerdere maximale snelheid er toe. immers resultaten uit het verleden geven geen garanties voor de toekomst. Overigens werkt de groene golf hier prima en is het dus niet handig hier de maximale snelheid te overtreden. Zo is het ook niet handig om langs een provinciale weg te gaan wonen, je weet immers dat dit geen stiltegebied is.
    Laten we ons concentreren op het gegeven dat het opvallend is hoe vaak oom agent een moment uitkient om de argeloze verkeersdeelnemer leeg te zuigen. Wel eens op zondagochtend door de Waarderpolder (oudeweg) 6 km te snel gereden?? goede kans dat u dan een pretboete in de bus heeft gekregen. Rond 22:00 uur een controle op de A/N208 plannen zal door het publiek als vals worden uitgelegd. Dus oom agent, weiger verder nog aan deze valse schijnveiligheid mee te werken dan zal de “werkdruk” ook verminderen.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  22. ikke
    21 februari 2012 op 15:24 | #22

    Als je zo een last van sirenes heb kan je opperen om op een zwarte lijst te komen om maar helemaal in geval van nood geen enkele hulpdienst voor de deur te krijgen………. Kom op het blijft naar mijn mening heel makkelijk scoren door de politie maar weer aan te wijzen en af te zeiken.
    De enige echte werkende tip is dat je nooit harder moet rijden dan je portemonnee dik is ;)

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  23. Mij
    21 februari 2012 op 16:13 | #23

    Wat een discussie over de snelheden!
    Dan was het vroeger 100… Nu is het 70.. Nouen?
    Als bestuurder moet je op de borden letten & je aan de snelheid houden.
    Als dat gebeurt hoeft de politie niet te laseren & hebben ze tijd voor de belangrijke dingen.
    Maar omdat er helaas nog van die gehaaste verkeersdeelnemers zijn, hebben ze geen tijd voor die belangrijke dingen!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  24. Kees
    21 februari 2012 op 16:23 | #24

    Als iedereen zich gewoon aan de snelheid houdt dan is er niets aan het handje. Het stukje waar je nu 70 i.p.v. 100 mag kost je 1 minuut, maar Nederlanders hebben altijd haast en denken aan zichzelf. Je gewoon aan de regels houden en je krijgt geen bon en …… je hoeft je nergens meer druk om te maken.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  25. clifford
    21 februari 2012 op 18:15 | #25

    Regels moeten wel leefbaar zijn. ze maken er gewoon 1 zootje van in dit land.
    iedereen krijgt een bloedhekel aan de politie zo.

    Het werk wat gedaan moet worden dat gebeurd niet (aangiftes blijven maanden liggen) spreek uit ervaring! en dit soort vieze smerige akties hebben ze alle tijd voor met 8 man op snelheid staan controleren.. en een beetje zielig mensen voor geen auto gordel bekeuren.

    diep triest allemaal.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  26. freddie
    21 februari 2012 op 21:30 | #26

    Sjezus jongens. Wat een PVV-drukte allemaal. Gewoon lekker 70 rijden; niks aan het handje en nog beter voor het milieu ook.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  27. andre
    22 februari 2012 op 01:14 | #27

    freddie :<Gewoon lekker 70 rijden; niks aan het handje en nog beter voor het milieu ook.

    Juist voor al dat laatste… kom op hé!!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  28. Tom
    22 februari 2012 op 10:43 | #28

    Pure geldklopperij om een lasercontrole te houden op die plek en vooral op die dag en dat tijdstip. Heeft helemaal niks met verkeersveiligheid en/of geluidsoverlast te maken want dan zouden ze daar wel in de ochtendspits en avondspits gaan staan als het echt druk is.
    Het is diep triest en de blauwpetjes maken zich hier inderdaad zeker niet populair mee. Ben het helemaal met jou eens Clifford en mensen geloof mij deze controle ging PUUR om het geld!!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  29. hoi!!!
    22 februari 2012 op 18:14 | #29

    Jorfa :!00 km is veel te hard,als een auto bij jou thuis met een snelheid van 100 km naar binnen rijd heb je enkele zwaar gewonden of nog erger,maar met 70 km naar binnen rijd heb je een paar licht gewonden,en met 50 km is je voortuintje omgeploegd,en mensen zonder haast gaan met het openbaarvervoer,simpel toch!

    Waar heb jij het echt over? Ken je de randweg wel? langs de gehele randweg dus vanaf de herenweg tot aan velsen staan er vangrails langs de kant van de weg, knappen jongen dus die daar een tuintje/huis in rijdt. En met 50 km/h kan je nog steeds aardige schade aan het huis aanrichten hoor, en aan jezelf!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  30. Peter Horst
    23 februari 2012 op 13:56 | #30

    Op zondag 22:00 lopen te flitsen. Wat een hopeloze figuren. De chef die deze taak heeft gegeven doet puur voor het geld!! Of omdat ze niks te doen hadden en dan maar even gaan flitsen. Echt hopeloos! Maar ja, wij protesteren niet. We doen niks, we accepteren maar alles wat bij ons opgelegd wordt. Dus kunnen ze maken wat ze willen. Sorry, maar Nederland lijkt wel onder hypnose. Boetes zijn het hoogst in Nederland, bijna duurste ziekenfondsverzekering, wij betalen het meest belasting, benzineprijs is in Nederland bijna het duurst. En wij maar accepteren. Hopeloos!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  31. Nils
    23 februari 2012 op 17:24 | #31

    Wat een druktemakers hier allemaal.

    Denk eens aan het extra brandstofverbruik als je harder rijdt en denk er dan vervolgens eens aan hoeveel belasting je betaalt per liter… Dat is 65% voor benzine en 50% voor diesel… Dus voor elke km die we rijden worden we al beboet.
    Meer dan de helft van wat je betaalt aan de pomp gaat richting de staatskas en daar horen we niemand over…. dit is echt vele malen meer dan die paar bekeuringkjes.

    Vertrek enkele minuten eerder, rij rustig en onspannen en bespaar

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  32. Geen Clifford
    24 februari 2012 op 00:22 | #32

    @clifford

    Volgens mij ben jij nog never nooit bij een verkeersonheval betrokken of aanwezig geweest, anders zou je de uitspraken van die autogordels en de snelheid wel achterwege laten. Laat die mensen hun werk doen!
    Lekker makkelijk, de politie afzeiken, die maakt de regels niet, die handhaafd deze slechts. En ook op zondagavond, omdat iedereen dan lekker ‘snel’ naar huis wilt.. Je zal maar een klapper maken met 131, ipv 70.. Schraapt de politie je van je voorruit kan ik je vertellen!

    Regels zijn regels, en nu jij weer Clifford. ;)

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  33. ik1981
    24 februari 2012 op 16:45 | #33

    Helemaal met je eens… Zelf eens aangereden op de randweg na een noodstop, de mevrouw die em d’r in gooide reed er vol in met dik 80 km per uur, waar je 70 mocht… Gelukkig kan ik dit nog navertellen! Ik heb ook gezien hoe het gaat met 100 km per uur, das niet zo best kan ik je vertellen! Dusssss mensen, de bordjes opvolgen is een goed plan, geen gezeur als je wel een bon te pakken hebt, klaarblijkelijk heb je dan iets niet goed gedaan hé, of oom agent nou een kasspekker is of niet! En dat kan ik zeggen, omdat ik al 8 jaar m’n rijbewijs heb en nog nooit een bon heb gekregen, gewoon door me aan de regels te houden…!

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  34. Wladimir
    25 februari 2012 op 00:48 | #34

    Is het niet een beetje het kat en muis spelletje wat “we” gewoon spelen met de politie? Ik vind als ik denk eens lekker 140 te gaan rijden op de randweg zou dat wel eens een dure rit kunnen worden want de kans is er dat ik geflitst/gepakt word.
    Kans is er ook dat het niet gebeurd, als je harder gaat rijden omdat het Zondagavond is en je word toch geflitst kun je niet rijden, dan kan je dus kennelijk de snelheid niet aan anders had je allang die controle/flitspaal moeten kunnen zien.
    Ik rijd ook lekker door, wetende dat ik het risico loop een bekeuring te krijgen maar ik kijk ver voor me uit, voor medeweggebruikers maar ook voor controle’s en ik krijg zelden bekeuringen en nog nooit een ongeluk.
    Als je toch geflitst word, op Maandagmiddag of op Zaterdagnacht om het even, moet je ook sportief je “verlies” accepteren vind ik.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

  35. Mij
    25 februari 2012 op 18:33 | #35

    Wladimir :Is het niet een beetje het kat en muis spelletje wat “we” gewoon spelen met de politie? Ik vind als ik denk eens lekker 140 te gaan rijden op de randweg zou dat wel eens een dure rit kunnen worden want de kans is er dat ik geflitst/gepakt word.Kans is er ook dat het niet gebeurd, als je harder gaat rijden omdat het Zondagavond is en je word toch geflitst kun je niet rijden, dan kan je dus kennelijk de snelheid niet aan anders had je allang die controle/flitspaal moeten kunnen zien.Ik rijd ook lekker door, wetende dat ik het risico loop een bekeuring te krijgen maar ik kijk ver voor me uit, voor medeweggebruikers maar ook voor controle’s en ik krijg zelden bekeuringen en nog nooit een ongeluk.Als je toch geflitst word, op Maandagmiddag of op Zaterdagnacht om het even, moet je ook sportief je “verlies” accepteren vind ik.

    Helemaal mee eens! Helaas zijn er altijd mensen die niet tegen hun “verlies” kunnen

    Meld deze reactie Meld deze reactie

Geen reacties mogelijk.