Neppe callcenter-medewerker vraagt bankgegevens aan Haarlemse (65)

Geschreven door de Redactie op maandag 18 juli 2011

Haarlem – Maandagmiddag kwam bij de politie de aangifte binnen van een 65-jarige Haarlemse vrouw die telefonisch opgelicht bleek te zijn. De vrouw was gebeld door een persoon die zich voordeed als een medewerker van een callcenter. Deze persoon wilde, ter beveiliging van het internetbankieren, bepaalde bankgegevens van de vrouw verifiëren.

Naderhand bleek dat er een geldbedrag van de rekening van de Haarlemse is afgeschreven. De politie is een onderzoek gestart. Mensen die of telefonisch of face to face benaderd worden door personen die om hun bankgegevens vragen, worden dringend verzocht om hier nooit op in te gaan. Een medewerker van uw bank zal u bijvoorbeeld ook nooit naar uw pincode vragen.

Mocht u geconfronteerd worden met iets wat niet in de haak is, neemt u dan contact op met de politie bij u in de buurt via 0900-8844.

  1. Foto
    19 juli 2011 op 08:57 | #1

    Ik ben afgelopen week ook gebeld. Ik heb er verder niet zo veel aandacht aan geschonken tot ik dit nu lees.

    De telefoon gaat bij mij, een onbekend nummer. Er worden een aantal vragen gesteld over mijn financiele situatie. Ik geef aan dat ik daar telefonisch geen gesprek over wil aangaan. Er wordt om mijn bankrekening- en creditcard nummers gevraagd. De persoon in kwestie gaf aan van een callcentre te zijn welke mij kon adviseren over mijn financiele situatie.
    Ik heb aangegeven hier geen zin in te hebben en heb opgehangen.

    Ze zijn dus weer lekker bezig.

    Meld deze reactie Meld deze reactie

Geen reacties mogelijk.